23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
25.04.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Andel Holding A/S

Udbud af Projektledere, Forandringsledere og Sourcing managere til Andel Holding A/S


Andel Holding A/S

247572-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Konsulenttjenesteydelser – Udbud af Projektledere, Forandringsledere og Sourcing managere til Andel Holding A/S
OJ S 82/2024 25/04/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn : Andel Holding A/S
Køberens retlige status : Enhed med særlige eller eksklusive rettigheder
Den ordregivende enheds aktiviteter : Elektricitetsrelaterede aktiviteter
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel : Udbud af Projektledere, Forandringsledere og Sourcing managere til Andel Holding A/S
Beskrivelse : Nærværende udbud omhandler indgåelse af rammeaftaler vedrørende projektledere, forandringsledere og sourcing managere. Udbuddet indeholder tre (3) delaftaler. Der tildeles følgende antal leverandører på hver delaftale: Delaftale 1: Fire (4) leverandører. Delaftale 2: Tre (3) leverandører. Delaftale 3: Tre (3) leverandører.
Identifikator for proceduren : 53ef1ffd-e6cd-4242-be49-6da15847c678
Intern identifikator : 361367
Type af procedure : Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure : nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 85312320   Konsulenttjenesteydelser
Yderligere klassificering   ( cpv ): 72224000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med projektstyring, 73220000   Konsulentvirksomhed inden for udvikling, 79140000   Juridisk rådgivning og information, 79400000   Virksomhedsrådgivning og administrativ rådgivning samt beslægtede tjenesteydelser, 79411100   Rådgivning i forbindelse med virksomhedsudvikling, 79412000   Rådgivning i forbindelse med økonomisk forvaltning, 79418000   Rådgivning vedrørende indkøb, 79421000   Projektstyring, undtagen bygge- og anlægsarbejder
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst inden for EØS
Yderligere oplysninger : De primære lokationer vil være: Andel Holding A/S, Hovedgaden 36, 4520 Svinninge, Teknikerbyen 25, 2830 Virum Danmark, Energivej 33, 4690, Haslev, Brydehusevej 32, 2750, Ballerup.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 188 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger : Såfremt ordregiver modtager flere egnede ansøgninger, end ordregiver forventer at udvælge, vil ordregiver begrænse antallet af ansøgere ud fra følgende objektive og ikke-diskriminerende kriterier. Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ske efter vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer af de tjenesteydelser, som den udbudte Delaftale vedrører. I denne forbindelse vil udvælgelsen ske på baggrund af følgende elementer i prioriteret rækkefølge: - Referencer angående tilsvarende leverancer til Kunder, der er sammenlignelige med Ordregiver. Ved sammenlignelige Kunder forstås Kunder med tilsvarende ejerstruktur, og som er underlagt samme regulering. - Bredden af referencerne, således referencer der angår flest af de efterspurgte ydelser. Vurderingen vil ske ud fra de leverede referencer i ESPD’et. Ansøger kan maksimalt levere tre referencer. Hver reference kan maksimalt være 1.200 anslag med mellemrum. Antal anslag over dette antal vil ikke blive taget i betragtning. Referencerne skal maksimalt være 3 år gammel. Indleveres der mere end 3 referencer, vil det alene være de første 3 referencer som indgår i vurderingen. Referencen skal indgå i Referencelisten. Referenceteksten bør som minimum indeholde følgende af hensyn til Ordregivers muligheder for bedst mulig vurdering af referencen: - Navn på Kunde - Årlig kontraktsum for referencen - Kontraktens varighed - beskrivelse af referencens bredde Kun referencer, der vedrører leverancer, som er udført på tidspunktet for tilbudsafgivelse, vil blive tillagt betydning ved vurderingen. Hvis der er tale om en igangværende opgave, er det således alene den del af ydelser, der allerede er udført på tidspunktet for tilbudsafgivelse, som vil indgå i vurderingen af referencen. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen (f. eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter erklæringer om den tekniske og faglige formåen, som enheden stiller til rådighed for tilbudsgiver (og ikke anden teknisk og faglig formåen).
Retsgrundlag :
Direktiv 2014/25/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud : 3
Betingelser for kontrakten :
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver : 3
2.1.6.
Grunde til udelukkelse :
Konkurs Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Ansøgeren er omfattet af udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Ansøgeren har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Korruption Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § 135, stk. 1, pkt. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Deltagelse i en kriminel organisation Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § 135, stk. 1, pkt. 1, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § 135, stk. 1, pkt. 5, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Svig Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § 135, stk. 1, pkt. 3, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § 135, stk. 1, pkt. 6, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Insolvens Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Ansøgeren er omfattet af udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Ansøgeren har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Betaling af socialsikringsbidrag Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § 135, stk. 3, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Betaling af skatter og afgifter Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § 135, stk. 3, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § 135, stk. 1, pkt. 4, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt : LOT-0001
Titel : Udbud af projektledere til Andel Holding A/S
Beskrivelse : Det er Andel Holding A/S, som står anført som ordregiver på rammeaftalen, mens koncernforbundne selskaber kan anvende rammeaftalen, og vil efterfølgende have mulighed for at indgå separate kontrakter med leverandørerne på rammeaftalen. Disse koncernforbundne selskaber er oplistet i Bilag 5. Udbuddet omfatter således alle de i udbudsbekendtgørelsen samt de i bilag 5 anførte selskaber under Andel. Projektledere inden for denne delaftale dækker over koncernens og forretningsenhedernes behov for at opnå støtte til at drive projekter i henhold til Andels rammeværk for projektledelse, som fremgår af Bilag 1.1a. For at kunne levere en ydelse til Andel med høj kvalitet indenfor denne delaftale, skal Leverandøren overholde de krav, der fremgår af Bilag 1.1.
Intern identifikator : 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 85312320   Konsulenttjenesteydelser
Yderligere klassificering   ( cpv ): 72224000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med projektstyring, 73220000   Konsulentvirksomhed inden for udvikling, 79140000   Juridisk rådgivning og information, 79400000   Virksomhedsrådgivning og administrativ rådgivning samt beslægtede tjenesteydelser, 79411100   Rådgivning i forbindelse med virksomhedsudvikling, 79412000   Rådgivning i forbindelse med økonomisk forvaltning, 79418000   Rådgivning vedrørende indkøb, 79421000   Projektstyring, undtagen bygge- og anlægsarbejder
Valgmuligheder :
Beskrivelse af mulighederne : Varighed er angivet som den fulde kontrakt periode inklusive optioner. Den ordinære periode er gældende fra 01.09.2024 til 31.08.2027. Rammeaftalerne kan forlænges med 3x12 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Hovedgaden 36    
By : Svinninge
Postnummer : 4520
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Teknikerbyen 25    
By : Virum
Postnummer : 2830
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Energivej 33    
By : Haslev
Postnummer : 4690
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Brydehusevej 32    
By : Ballerup
Postnummer : 2750
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed : 6   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 3
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Kunden kan forlænge Rammeaftalen på samme vilkår i op til 12 måneder. Forlængelse kan ikke finde sted mere end 3 gange. Kunden skal give Leverandøren meddelelse om forlængelsen senest 30 Dage før Rammeaftalens ophør.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 150 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi : 187 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Yderligere oplysninger : Tilbudsgiver skal indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nævnte forhold, jf. bekendtgørelse om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester (herefter ” implementeringsbekendtgørelsen”) § 12. Tilbudsgiveren kan i dette udbud basere sig på andre aktørers tekniske og/eller økonomiske kapacitet for at opfylde de egnethedskrav, der er anført i denne bekendtgørelse. Den/de aktør(er), der stiller sin tekniske og/eller økonomiske kapacitet til rådighed for Tilbudsgiveren, skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne. Inden tildelingsbeslutningen skal den Tilbudsgiver, som Ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 150-155, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12. I henhold til udbudslovens § 152, stk. 4, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12 kan en Tilbudsgiver, der er optaget på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. udbudslovens § 156, forelægge Ordregiveren et certifikat for optagelse udstedt af den kompetente myndighed. Dette certifikat træder i stedet for dokumentationen, der er nævnt i §§ 153-155, 157 og 158. 1. og 2. pkt.
5.1.7.
Strategiske udbud
Tilgang til reduktion af miljøvirkninger : Modvirkning af klimaændringer
Kriterier for grønne udbud : Ingen kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Gennemsnitlig årlig nettoomsætning
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal aflevere et ESPD, hvori Tilbudsgiver skal afgive erklæring om Tilbudsgivers samlede omsætning i de tre seneste regnskabsår (afhængigt af, hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed). Erklæringen skal afgives i ESPD, Del IV, Afsnit B. Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer. Hvis tilbudgiver baserer sig på andre virksomheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søstereller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter erklæring om den økonomiske og finansielle formåen, som enheden stiller til rådighed for tilbudsgiver (og ikke anden økonomisk og finansiel formåen). Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver i gennemsnit over de tre seneste regnskabsår afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed har haft en årlig omsætning på mindst DKK 30.000.000 Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders økonomiske kapacitet, eller såfremt flere virksomheder byder i sammenslutning (konsortium), bedømmes opfyldelse af mindstekrav ud fra virksomhedernes samlede økonomiske kapacitet. Den gennemsnitlige omsætning beregnes som et gennemsnit af virksomhedernes samlede omsætning for virksomhedernes tre senest regnskabsår. Tilbudsgiver skal på anmodning kunne dokumentere opfyldelsen af mindstekrav ved at fremlægge godkendte årsrapporter eller revisorerklæring, der indeholder de tal, som kræves oplyst i ESPD. En tilbudsgiver, der er optaget på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører i den EU-medlemsstat, hvor tilbudsgiveren er etableret, kan – forudsat at optagelse på listen dokumenterer opfyldelse af de fastsatte mindstekrav – i stedet forelægge ordregiveren et certifikat for optagelse udstedt af den kompetente myndighed, jf. Udbudslovens § 152, stk. 4 jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12. Tilbudsgiver kan også dokumentere opfyldelsen ved ethvert andet dokument, som ordregiver vurderer passende, hvis tilbudsgiver af gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge ovenstående dokumenter.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Laveste tærskel : 30,000,000

Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Egenkapital
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal aflevere et ESPD, hvori tilbudsgiver skal afgive erklæring om tilbudsgivers egenkapital i det seneste regnskabsår. Erklæringen skal afgives i ESPD, Del IV, Afsnit B under ”Finansielle nøgletal”. Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. enheder inden for samme koncern, herunder moder- , søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter erklæringer om den økonomiske og finansielle formåen, som enheden stiller til rådighed for tilbudsgiver (og ikke anden økonomisk og finansiel formåen). Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver i det seneste disponible regnskabsår har haft en positiv egenkapital. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders økonomiske kapacitet, eller såfremt flere virksomheder byder i sammenslutning (konsortium), bedømmes opfyldelse af mindstekrav ud fra virksomhedernes samlede økonomiske kapacitet. Egenkapital beregnes som virksomhedernes samlede egenkapital i seneste disponible regnskabsår, dvs. virksomhedernes egenkapital lægges sammen. Tilbudsgiver skal på anmodning kunne dokumentere opfyldelsen af mindstekrav ved at fremlægge godkendte årsrapporter eller revisorerklæring, der indeholder det tal, som kræves oplyst i ESPD. En tilbudsgiver, der er optaget på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører i den EU-medlemsstat, hvor tilbudsgiveren er etableret, kan – forudsat at optagelse på listen dokumenterer opfyldelse af de fastsatte mindstekrav – i stedet forelægge ordregiveren et certifikat for optagelse udstedt af den kompetente myndighed, jf. Udbudslovens § 152, stk. 4 jf. implementeringsbekendtgørelsen § 12. tilbudsgiver kan også dokumentere opfyldelsen ved ethvert andet dokument, som ordregiver vurderer passende, hvis tilbudsgiver af gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge ovenstående dokumenter.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Laveste tærskel : 0

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : Referencer
Beskrivelse : Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver kan dokumentere udførelse af mindst én lignende reference. Ved en lignende reference forstås følgende: Referencen skal vedrøre ydelser af tilsvarende karakter som de udbudte Referencen skal have en årlig værdi på mindst DKK 1.000.000 Referencen skal maksimalt være 3 år gammel. Hver reference kan maksimalt være 1.200 anslag med mellemrum. Antal anslag over dette antal vil ikke blive taget i betragtning. Referencen skal indgå i Referencelisten. Referenceteksten bør som minimum indeholde følgende af hensyn til Ordregivers muligheder for bedst mulig vurdering af referencen: - Navn på Kunde - Årlig kontraktsum for referencen - Kontraktens varighed Kun referencer, der vedrører leverancer, som er udført på tidspunktet for tilbudsafgivelse, vil blive tillagt betydning ved vurdering af, om mindstekravene til teknisk og faglig kapacitet er opfyldt, jf. nedenfor. Hvis der er tale om en igangværende opgave, er det således alene den del af ydelser, der allerede er udført på tidspunktet for tilbudsafgivelse, som vil indgå i vurderingen af referencen. Tilbudsgiver, der på baggrund af den fremlagte dokumentation ikke vurderes at leve op til mindstekravet, vil ikke indgå i evalueringen af de modtagne tilbud. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen (f. eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter erklæringer om den tekniske og faglige formåen, som enheden stiller til rådighed for tilbudsgiver (og ikke anden teknisk og faglig formåen)
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Laveste tærskel : 1
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser :
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren : 6
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren : 6
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Underkriteriet ”Pris” vil Ordregiver lægge den vægtede timepris for den pågældende Delaftale til grund (evalueringsteknisk)
Fast værdi (i alt) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Underkriteriet ”Kvalitet” vil blive tildelt på baggrund af, i hvilket omfang og med hvilket indhold tilbudsgiver opfylder de for underkriteriet angivne delkriterier jf. Bilag A.
Beskrivelse : Kvalitet består af delkritrerierne: Leverancemetode og kvalitet: 40% Samarbejde og vidensdeling: 20% Projekt profiler (CV'er): 40%
Fast værdi (i alt) : 70
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger : 16/05/2024   23:55:00 (UTC+2)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at indgive tilbud : 29/05/2024
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på : dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 23/05/2024   10:00:00 (UTC)
Betingelser for kontrakten :
Vilkår relateret til kontraktens udførelse : Efter investeringsscreeningsloven (https://www. retsinformation.dk/eli/lta/2021/842) skal økonomiske aktører, i) som er hjemmehørende uden for EU eller EFTA, eller ii) som er under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse som defineret i loven fra en virksomhed hjemmehørende eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA, ansøge Erhvervsstyrelsen om tilladelse til at indgå en ”særlig økonomisk aftale” inden for en særligt følsom sektor eller aktivitet. Ordregiver vurderer, at indgåelse af rammeaftalen kan være omfattet af krav om tilladelse. Tilbudsgiver bør afklare, om ansøgers aftaleindgåelse vil være omfattet af et sådant krav. Se nærmere herom på https://erhvervsstyrelsen.dk/aftaler-omfattet-afinvesteringsscreeningsloven.
Der kræves en fortrolighedsaftale : nej
Elektronisk fakturering : Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Retlig form, der skal antages af en gruppe af tilbudsgivere, der får tildelt en kontrakt : Såfremt rammeaftalen tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Finansiel ordning : Finansierings- og betalingsvilkår vil fremgå af udbudsmaterialet. Der henvises endvidere til påkrævet elektronisk fakturering og mulighed for elektronisk ordre.
Oplysninger om undersøgelsesfrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at Ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor Ordregiveren har underrettet de berørte Tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at Ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor Ordregive-ren har underrettet de berørte ansøgere og Tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk /start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale delvis uden og delvis med fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere : 4
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager : Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren : Andel Holding A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline : Andel Holding A/S
Organisation, der behandler tilbud : Andel Holding A/S
5.1.
Delkontrakt : LOT-0002
Titel : Udbud af forandringsledere til Andel Holding A/S
Beskrivelse : Det er Andel Holding A/S, som står anført som ordregiver på rammeaftalen, mens koncernforbundne selskaber kan anvende rammeaftalen, og vil efterfølgende have mulighed for at indgå separate kontrakter med leverandørerne på rammeaftalen. Disse koncernforbundne selskaber er oplistet i Bilag 5. Udbuddet omfatter således alle de i udbudsbekendtgørelsen samt de i bilag 5 anførte selskaber under Andel. Udbud af forandringsledere til Andel Holding A/S - Delaftale 2. Forandringsledere inden for denne delaftale dækker over koncernens og forretningsenhedernes behov for at opnå støtte til at drive forandringer i henhold til Andels rammeværk for forandringsledelse, som fremgår af Bilag 1.2a. For at kunne levere en ydelse til Andel med høj kvalitet indenfor denne delaftale, skal Leverandøren overholde de krav, der fremgår af Bilag 1.2.
Intern identifikator : 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 85312320   Konsulenttjenesteydelser
Yderligere klassificering   ( cpv ): 72224000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med projektstyring, 73220000   Konsulentvirksomhed inden for udvikling, 79140000   Juridisk rådgivning og information, 79400000   Virksomhedsrådgivning og administrativ rådgivning samt beslægtede tjenesteydelser, 79411100   Rådgivning i forbindelse med virksomhedsudvikling, 79412000   Rådgivning i forbindelse med økonomisk forvaltning, 79418000   Rådgivning vedrørende indkøb, 79421000   Projektstyring, undtagen bygge- og anlægsarbejder
Valgmuligheder :
Beskrivelse af mulighederne : Varighed er angivet som den fulde kontrakt periode inklusive optioner. Den ordinære periode er gældende fra 01.09.2024 til 31.08.2027. Rammeaftalerne kan forlænges med 3x12 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Hovedgaden 36    
By : Svinninge
Postnummer : 4520
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Teknikerbyen 25    
By : Virum
Postnummer : 2830
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Energivej 33    
By : Haslev
Postnummer : 4690
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Brydehusevej 32    
By : Ballerup
Postnummer : 2750
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed : 6   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 3
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Kunden kan forlænge Rammeaftalen på samme vilkår i op til 12 måneder. Forlængelse kan ikke finde sted mere end 3 gang(e). Kunden skal give Leverandøren meddelelse om forlængelsen senest 30 Dage før Rammeaftalens ophør.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 30 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi : 37 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Yderligere oplysninger : Tilbudsgiver skal indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nævnte forhold, jf. bekendtgørelse om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester (herefter ” implementeringsbekendtgørelsen”) § 12. Tilbudsgiveren kan i dette udbud basere sig på andre aktørers tekniske og/eller økonomiske kapacitet for at opfylde de egnethedskrav, der er anført i denne bekendtgørelse. Den/de aktør(er), der stiller sin tekniske og/eller økonomiske kapacitet til rådighed for Tilbudsgiveren, skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne. Inden tildelingsbeslutningen skal den Tilbudsgiver, som Ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 150-155, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12. I henhold til udbudslovens § 152, stk. 4, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12 kan en Tilbudsgiver, der er optaget på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. udbudslovens § 156, forelægge Ordregiveren et certifikat for optagelse udstedt af den kompetente myndighed. Dette certifikat træder i stedet for dokumentationen, der er nævnt i §§ 153-155, 157 og 158. 1. og 2. pkt.
5.1.7.
Strategiske udbud
Tilgang til reduktion af miljøvirkninger : Modvirkning af klimaændringer
Kriterier for grønne udbud : Ingen kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Gennemsnitlig årlig omsætning
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal aflevere et ESPD, hvori Tilbudsgiver skal afgive erklæring om Tilbudsgivers samlede gennemsnitlige omsætning i de tre seneste regnskabsår (afhængigt af, hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed). Erklæringen skal afgives i ESPD, Del IV, Afsnit B. Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer. Hvis tilbudgiver baserer sig på andre virksomheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søstereller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter erklæring om den økonomiske og finansielle formåen, som enheden stiller til rådighed for tilbudsgiver (og ikke anden økonomisk og finansiel formåen). Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver i gennemsnit over de tre seneste regnskabsår afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed har haft en årlig omsætning på mindst DKK 8.000.000 Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders økonomiske kapacitet, eller såfremt flere virksomheder byder i sammenslutning (konsortium), bedømmes opfyldelse af mindstekrav ud fra virksomhedernes samlede økonomiske kapacitet. Den gennemsnitlige omsætning beregnes som et gennemsnit af virksomhedernes samlede omsætning for virksomhedernes tre senest regnskabsår. Tilbudsgiver skal på anmodning kunne dokumentere opfyldelsen af mindstekrav ved at fremlægge godkendte årsrapporter eller revisorerklæring, der indeholder de tal, som kræves oplyst i ESPD. En tilbudsgiver, der er optaget på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører i den EU-medlemsstat, hvor tilbudsgiveren er etableret, kan – forudsat at optagelse på listen dokumenterer opfyldelse af de fastsatte mindstekrav – i stedet forelægge ordregiveren et certifikat for optagelse udstedt af den kompetente myndighed, jf. Udbudslovens § 152, stk. 4 jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12. Tilbudsgiver kan også dokumentere opfyldelsen ved ethvert andet dokument, som ordregiver vurderer passende, hvis tilbudsgiver af gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge ovenstående dokumenter.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Laveste tærskel : 8,000,000

Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Egenkapital
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal aflevere et ESPD, hvori tilbudsgiver skal afgive erklæring om tilbudsgivers egenkapital i det seneste regnskabsår. Erklæringen skal afgives i ESPD, Del IV, Afsnit B under ”Finansielle nøgletal”. Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. enheder inden for samme koncern, herunder moder- , søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter erklæringer om den økonomiske og finansielle formåen, som enheden stiller til rådighed for tilbudsgiver (og ikke anden økonomisk og finansiel formåen). Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver i det seneste disponible regnskabsår har haft en positiv egenkapital. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders økonomiske kapacitet, eller såfremt flere virksomheder byder i sammenslutning (konsortium), bedømmes opfyldelse af mindstekrav ud fra virksomhedernes samlede økonomiske kapacitet. Egenkapital beregnes som virksomhedernes samlede egenkapital i seneste disponible regnskabsår, dvs. virksomhedernes egenkapital lægges sammen. Tilbudsgiver skal på anmodning kunne dokumentere opfyldelsen af mindstekrav ved at fremlægge godkendte årsrapporter eller revisorerklæring, der indeholder det tal, som kræves oplyst i ESPD. En tilbudsgiver, der er optaget på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører i den EU-medlemsstat, hvor tilbudsgiveren er etableret, kan – forudsat at optagelse på listen dokumenterer opfyldelse af de fastsatte mindstekrav – i stedet forelægge ordregiveren et certifikat for optagelse udstedt af den kompetente myndighed, jf. Udbudslovens § 152, stk. 4 jf. implementeringsbekendtgørelsen § 12. tilbudsgiver kan også dokumentere opfyldelsen ved ethvert andet dokument, som ordregiver vurderer passende, hvis tilbudsgiver af gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge ovenstående dokumenter.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Laveste tærskel : 0

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : Referencer
Beskrivelse : Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver kan dokumentere udførelse af mindst én lignende reference. Ved en lignende reference forstås følgende: Referencen skal vedrøre ydelser af tilsvarende karakter som de udbudte Referencen skal have en årlig værdi på mindst DKK 500.000. Referencen skal maksimalt være 3 år gammel. Hver reference kan maksimalt være 1.200 anslag med mellemrum. Antal anslag over dette antal vil ikke blive taget i betragtning. Referencen skal indgå i Referencelisten. Referenceteksten bør som minimum indeholde følgende af hensyn til Ordregivers muligheder for bedst mulig vurdering af referencen: - Navn på Kunde - Årlig kontraktsum for referencen - Kontraktens varighed Kun referencer, der vedrører leverancer, som er udført på tidspunktet for tilbudsafgivelse, vil blive tillagt betydning ved vurdering af, om mindstekravene til teknisk og faglig kapacitet er opfyldt, jf. nedenfor. Hvis der er tale om en igangværende opgave, er det således alene den del af ydelser, der allerede er udført på tidspunktet for tilbudsafgivelse, som vil indgå i vurderingen af referencen. Tilbudsgiver, der på baggrund af den fremlagte dokumentation ikke vurderes at leve op til mindstekravet, vil ikke indgå i evalueringen af de modtagne tilbud. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen (f. eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter erklæringer om den tekniske og faglige formåen, som enheden stiller til rådighed for tilbudsgiver (og ikke anden teknisk og faglig formåen)
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Laveste tærskel : 1
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser :
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren : 5
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren : 5
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Underkriteriet ”Pris” vil Ordregiver lægge den vægtede timepris for den pågældende Delaftale til grund (evalueringsteknisk)
Fast værdi (i alt) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Underkriteriet ”Kvalitet” vil blive tildelt på baggrund af, i hvilket omfang og med hvilket indhold tilbudsgiver opfylder de for underkriteriet angivne delkriterier jf. Bilag A.
Beskrivelse : Kvalitet består af delkritrerierne: Leverancemetode og kvalitet: 40% Samarbejde og vidensdeling: 20% Projekt profiler (CV'er): 40%
Fast værdi (i alt) : 70
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger : 16/05/2024   23:55:00 (UTC+2)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at indgive tilbud : 29/05/2024
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på : dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 23/05/2024   10:00:00 (UTC)
Betingelser for kontrakten :
Vilkår relateret til kontraktens udførelse : Efter investeringsscreeningsloven (https://www. retsinformation.dk/eli/lta/2021/842) skal økonomiske aktører, i) som er hjemmehørende uden for EU eller EFTA, eller ii) som er under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse som defineret i loven fra en virksomhed hjemmehørende eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA, ansøge Erhvervsstyrelsen om tilladelse til at indgå en ”særlig økonomisk aftale” inden for en særligt følsom sektor eller aktivitet. Ordregiver vurderer, at indgåelse af rammeaftalen kan være omfattet af krav om tilladelse. Tilbudsgiver bør afklare, om ansøgers aftaleindgåelse vil være omfattet af et sådant krav. Se nærmere herom på https://erhvervsstyrelsen.dk/aftaler-omfattet-afinvesteringsscreeningsloven.
Der kræves en fortrolighedsaftale : nej
Elektronisk fakturering : Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Retlig form, der skal antages af en gruppe af tilbudsgivere, der får tildelt en kontrakt : Såfremt rammeaftalen tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Finansiel ordning : Finansierings- og betalingsvilkår vil fremgå af udbudsmaterialet. Der henvises endvidere til påkrævet elektronisk fakturering og mulighed for elektronisk ordre.
Oplysninger om undersøgelsesfrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af En underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at Ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor Ordregiveren har underrettet de berørte Tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at Ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor Ordregive-ren har underrettet de berørte ansøgere og Tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal Klageren skriftligt underrette Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk /start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale delvis uden og delvis med fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere : 3
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager : Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren : Andel Holding A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline : Andel Holding A/S
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse : Andel Holding A/S
Organisation, der behandler tilbud : Andel Holding A/S
5.1.
Delkontrakt : LOT-0003
Titel : Udbud af sourcing managere til Andel Holding A/S
Beskrivelse : Det er Andel Holding A/S, som står anført som ordregiver på rammeaftalen, mens koncernforbundne selskaber kan anvende rammeaftalen, og vil efterfølgende have mulighed for at indgå separate kontrakter med leverandørerne på rammeaftalen. Disse koncernforbundne selskaber er oplistet i Bilag 5. Udbuddet omfatter således alle de i udbudsbekendtgørelsen samt de i bilag 5 anførte selskaber under Andel. Udbud af sourcing managere til Andel Holding A/S - Delaftale 3. Sourcing managere inden for denne delaftale dækker over koncernens og forretningsenhedernes behov for at gennemføre indkøb herunder EU-udbud inden for forsyningsvirksomhedsdirektivet i henhold til Andels rammeværk for Indkøb, som fremgår af Bilag 1.3a. For at kunne levere en ydelse til Andel med høj kvalitet indenfor denne delaftale, skal Leverandøren overholde de krav, der fremgår af Bilag 1.3.
Intern identifikator : 3
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 85312320   Konsulenttjenesteydelser
Yderligere klassificering   ( cpv ): 72224000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med projektstyring, 73220000   Konsulentvirksomhed inden for udvikling, 79140000   Juridisk rådgivning og information, 79400000   Virksomhedsrådgivning og administrativ rådgivning samt beslægtede tjenesteydelser, 79411100   Rådgivning i forbindelse med virksomhedsudvikling, 79412000   Rådgivning i forbindelse med økonomisk forvaltning, 79418000   Rådgivning vedrørende indkøb, 79421000   Projektstyring, undtagen bygge- og anlægsarbejder
Valgmuligheder :
Beskrivelse af mulighederne : Varighed er angivet som den fulde kontrakt periode inklusive optioner. Den ordinære periode er gældende fra 01.09.2024 til 31.08.2027. Rammeaftalerne kan forlænges med 3x12 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Hovedgaden 36    
By : Svinninge
Postnummer : 4520
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Teknikerbyen 25    
By : Virum
Postnummer : 2830
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Nordsjælland   ( DK013 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed : 6   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 3
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Kunden kan forlænge Rammeaftalen på samme vilkår i op til 12 måneder. Forlængelse kan ikke finde sted mere end 3 gang(e). Kunden skal give Leverandøren meddelelse om forlængelsen senest 30 Dage før Rammeaftalens ophør.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 8 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi : 10 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives : Ikke påkrævet
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Yderligere oplysninger : Tilbudsgiver skal indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nævnte forhold, jf. bekendtgørelse om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester (herefter ” implementeringsbekendtgørelsen”) § 12. Tilbudsgiveren kan i dette udbud basere sig på andre aktørers tekniske og/eller økonomiske kapacitet for at opfylde de egnethedskrav, der er anført i denne bekendtgørelse. Den/de aktør(er), der stiller sin tekniske og/eller økonomiske kapacitet til rådighed for Tilbudsgiveren, skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne. Inden tildelingsbeslutningen skal den Tilbudsgiver, som Ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 150-155, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12. I henhold til udbudslovens § 152, stk. 4, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12 kan en Tilbudsgiver, der er optaget på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. udbudslovens § 156, forelægge Ordregiveren et certifikat for optagelse udstedt af den kompetente myndighed. Dette certifikat træder i stedet for dokumentationen, der er nævnt i §§ 153-155, 157 og 158. 1. og 2. pkt.
5.1.7.
Strategiske udbud
Tilgang til reduktion af miljøvirkninger : Modvirkning af klimaændringer
Kriterier for grønne udbud : Ingen kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Gennemsnitlig årlig omsætning
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal aflevere et ESPD, hvori Tilbudsgiver skal afgive erklæring om Tilbudsgivers samlede gennemsnitlige omsætning i de tre seneste regnskabsår (afhængigt af, hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed). Erklæringen skal afgives i ESPD, Del IV, Afsnit B. Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer. Hvis tilbudgiver baserer sig på andre virksomheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søstereller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter erklæring om den økonomiske og finansielle formåen, som enheden stiller til rådighed for tilbudsgiver (og ikke anden økonomisk og finansiel formåen). Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver i gennemsnit over de tre seneste regnskabsår afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed har haft en årlig omsætning på mindst DKK 2.500.000 Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders økonomiske kapacitet, eller såfremt flere virksomheder byder i sammenslutning (konsortium), bedømmes opfyldelse af mindstekrav ud fra virksomhedernes samlede økonomiske kapacitet. Den gennemsnitlige omsætning beregnes som et gennemsnit af virksomhedernes samlede omsætning for virksomhedernes tre senest regnskabsår. Tilbudsgiver skal på anmodning kunne dokumentere opfyldelsen af mindstekrav ved at fremlægge godkendte årsrapporter eller revisorerklæring, der indeholder de tal, som kræves oplyst i ESPD. En tilbudsgiver, der er optaget på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører i den EU-medlemsstat, hvor tilbudsgiveren er etableret, kan – forudsat at optagelse på listen dokumenterer opfyldelse af de fastsatte mindstekrav – i stedet forelægge ordregiveren et certifikat for optagelse udstedt af den kompetente myndighed, jf. Udbudslovens § 152, stk. 4 jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12. Tilbudsgiver kan også dokumentere opfyldelsen ved ethvert andet dokument, som ordregiver vurderer passende, hvis tilbudsgiver af gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge ovenstående dokumenter.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Laveste tærskel : 2,500,000

Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Egenkapital
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal aflevere et ESPD, hvori tilbudsgiver skal afgive erklæring om tilbudsgivers egenkapital i det seneste regnskabsår. Erklæringen skal afgives i ESPD, Del IV, Afsnit B under ”Finansielle nøgletal”. Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. enheder inden for samme koncern, herunder moder- , søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter erklæringer om den økonomiske og finansielle formåen, som enheden stiller til rådighed for tilbudsgiver (og ikke anden økonomisk og finansiel formåen). Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver i det seneste disponible regnskabsår har haft en positiv egenkapital. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders økonomiske kapacitet, eller såfremt flere virksomheder byder i sammenslutning (konsortium), bedømmes opfyldelse af mindstekrav ud fra virksomhedernes samlede økonomiske kapacitet. Egenkapital beregnes som virksomhedernes samlede egenkapital i seneste disponible regnskabsår, dvs. virksomhedernes egenkapital lægges sammen. Tilbudsgiver skal på anmodning kunne dokumentere opfyldelsen af mindstekrav ved at fremlægge godkendte årsrapporter eller revisorerklæring, der indeholder det tal, som kræves oplyst i ESPD. En tilbudsgiver, der er optaget på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører i den EU-medlemsstat, hvor tilbudsgiveren er etableret, kan – forudsat at optagelse på listen dokumenterer opfyldelse af de fastsatte mindstekrav – i stedet forelægge ordregiveren et certifikat for optagelse udstedt af den kompetente myndighed, jf. Udbudslovens § 152, stk. 4 jf. implementeringsbekendtgørelsen § 12. tilbudsgiver kan også dokumentere opfyldelsen ved ethvert andet dokument, som ordregiver vurderer passende, hvis tilbudsgiver af gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge ovenstående dokumenter.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Laveste tærskel : 0

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : Referencer
Beskrivelse : Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver kan dokumentere udførelse af mindst én lignende reference. Ved en lignende reference forstås følgende: Referencen skal vedrøre ydelser af tilsvarende karakter som de udbudte Referencen skal have en årlig værdi på mindst DKK 500.000. Referencen skal maksimalt være 3 år gammel. Hver reference kan maksimalt være 1.200 anslag med mellemrum. Antal anslag over dette antal vil ikke blive taget i betragtning Referencen skal indgå i Referencelisten. Referenceteksten bør som minimum indeholde følgende af hensyn til Ordregivers muligheder for bedst mulig vurdering af referencen: - Navn på Kunde - Årlig kontraktsum for referencen - Kontraktens varighed Kun referencer, der vedrører leverancer, som er udført på tidspunktet for tilbudsafgivelse, vil blive tillagt betydning ved vurdering af, om midnstekravene til teknisk og faglig kapacitet er opfyldt, jf. nedenfor. Hvis der er tale om en igangværende opgave, er det således alene den del af ydelser, der allerede er udført på tidspunktet for tilbudsafgivelse, som vil indgå i vurderingen af referencen. Tilbudsgiver, der på baggrund af den fremlagte dokumentation ikke vurderes at leve op til mindstekravet, vil ikke indgå i evalueringen af de modtagne tilbud. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen (f. eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter erklæringer om den tekniske og faglige formåen, som enheden stiller til rådighed for tilbudsgiver (og ikke anden teknisk og faglig formåen)
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Laveste tærskel : 1
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser :
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren : 5
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren : 5
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Underkriteriet ”Pris” vil Ordregiver lægge den vægtede timepris for den pågældende Delaftale til grund (evalueringsteknisk)
Fast værdi (i alt) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Underkriteriet ”Kvalitet” vil blive tildelt på baggrund af, i hvilket omfang og med hvilket indhold tilbudsgiver opfylder de for underkriteriet angivne delkriterier jf. Bilag A.
Beskrivelse : Kvalitet består af delkritrerierne: Leverancemetode og kvalitet: 40% Samarbejde og vidensdeling: 20% Projekt profiler (CV'er): 40%
Fast værdi (i alt) : 70
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger : 16/05/2024   23:55:00 (UTC+2)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at indgive tilbud : 29/05/2024
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på : dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 23/05/2024   10:00:00 (UTC)
Betingelser for kontrakten :
Vilkår relateret til kontraktens udførelse : Efter investeringsscreeningsloven (https://www. retsinformation.dk/eli/lta/2021/842) skal økonomiske aktører, i) som er hjemmehørende uden for EU eller EFTA, eller ii) som er under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse som defineret i loven fra en virksomhed hjemmehørende eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA, ansøge Erhvervsstyrelsen om tilladelse til at indgå en ”særlig økonomisk aftale” inden for en særligt følsom sektor eller aktivitet. Ordregiver vurderer, at indgåelse af rammeaftalen kan være omfattet af krav om tilladelse. Tilbudsgiver bør afklare, om ansøgers aftaleindgåelse vil være omfattet af et sådant krav. Se nærmere herom på https://erhvervsstyrelsen.dk/aftaler-omfattet-afinvesteringsscreeningsloven.
Der kræves en fortrolighedsaftale : nej
Elektronisk fakturering : Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Retlig form, der skal antages af en gruppe af tilbudsgivere, der får tildelt en kontrakt : Såfremt rammeaftalen tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Finansiel ordning : Finansierings- og betalingsvilkår vil fremgå af udbudsmaterialet. Der henvises endvidere til påkrævet elektronisk fakturering og mulighed for elektronisk ordre.
Oplysninger om undersøgelsesfrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at Ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor Ordregiveren har underrettet de berørte Tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at Ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor Ordregive-ren har underrettet de berørte ansøgere og Tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Kommenterede [JR3]: Opdateres når tidsplan er endelig Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk /start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale delvis uden og delvis med fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere : 3
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager : Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren : Andel Holding A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline : Andel Holding A/S
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse : Andel Holding A/S
Organisation, der behandler tilbud : Andel Holding A/S
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Andel Holding A/S
Registreringsnummer : 25784413
Afdeling : Service & Indkøb - ESIN
Postadresse : Hovedgaden 36    
By : Svinninge
Postnummer : 4520
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Kim René Jørgensen
E-mail : kjg@andel.dk
Telefon : +45 70292900
Internetadresse : https://www.andel.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405600
Internetadresse : https://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Kontaktpunkt : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen : 06b4a746-91bf-457b-a7ad-ee24912eeeaf   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 23/04/2024   11:54:02 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender) : 23/04/2024   14:00:53 (UTC)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 247572-2024
EUT-S-nummer : 82/2024
Offentliggørelsesdato : 25/04/2024

Send til en kollega

0.047